2012-05-12 @ 20:13:27

WE-träningen idag

Idag var det dags för WE-träningen som vi bokade in för en massa veckor sedan! Vi har aldrig gjort något liknande innan och jag hade faktiskt trott att vi skulle stöta på betydligt fler svårigheter än vad vi gjorde. Än en gång förvånade Blezter mig, för jäklar vad duktig han var! Konstant lyhörd, nyfiken och förvånandsvärt tuff. Lydnaden satt väldigt bra, framförallt så är jag imponerad över ryggningarna vi gjorde. De är långt i från perfekta men med tanke på att vi aldrig tränat ryggningar gick det fruktansvärt bra, likaså öppnandet av grinden.

Det jag är mest imponerad över kan nog vara att att vi lyckades komma i en helt okej galopp när jag red på en hand, dessutom hade jag ett "spjut" i den andra. Nej, detta var riktigt roligt!


Tanken var att lämna kvar ljudet så ni kunde höra vad tränaren säger, tyvärr fungerade inte det. Så vill ni ha musik till får ni sätta på en egen låt :)

Filmen är enbart ett litet hopplock av det vi gjorde, alltså är inte alla "invänjningar" med. Vi la mycket tid av träningen på att se till att hästarna verkligen kände sig trygga i vad vi gjorde, och momenten var jäkla mycket svårare än vad de ser ut haha!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud vad kul det ser ut! :D

Roligt när du lägger upp filmer :)

2012-05-13 @ 11:16:18
Postat av: Julia

Fyy vad fin han är Frida :D

Galet bra jobbat!

2012-05-13 @ 17:49:59
Postat av: FRIDA ELMLUND

SVAR TILL JULIA



Tack så mycket, blir så glad! :D

2012-05-13 @ 17:56:40
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback