2012-10-05 @ 09:00:00

En anledning att sakna skolan

Nackdelen med att inte längre gå på ett ridgymnasium är att möjligheterna till att rida många olika sorters hästar minskas rätt rejält, förutsatt att man inte har ett arbete som innebär en massa ridning förståss. Jag red visserligen väldigt sällan i skolan då min linje egentligen inte innefattade just ridning men möjligheten gavs alltid, och det kan jag ibland sakna. Jag rider inte på jobbet, såklart, men får däremot hantera många olika sorters hästar och ofta i trängda eller jobbiga situationer. Det ger mycket det med, men ridningen påverkar det inte. Haha
 
Under min andra APU-period (praktik) lärde jag mig fruktansvärt mycket och utvecklades flera nivåer i min ridning. Även om ridning inte ingår i kraven för en APU-värd satt jag i snitt på 4-5 hästar om dagen, ibland fler. Jag spenderade då drygt 4 veckor hos Birgitta Kjellin där jag fick rida allt från busiga treåringar till svårklasshästar som kunde allt och lite till - men aldrig gratis. Jag fick kämpa, rida för allt jag var värd och verkligen vända ut och in på mig, själv men jisses vad det lönade sig! Utvecklingen, motivationen och lyckan var nära på total. Jag fick verkligen ut något av varje sekund jag spenderade på de hästryggarna, trots att det var otroligt slitigt emellanåt, och det saknar jag. Det är så fruktansvärt givande att sitta på många olika hästar, gärna flera om dagen och under åtminstone ett par veckor.
 
Vi får se hur livet utvecklar sig, kanske kommer jag i framtiden att kunna jobba med detta? Jag har mina funderingar och så fort jag är helt säker på att detta är vad jag vill, då blir det slag i saken!
 
Fina, fina L Canelly! En f.d skolhäst som verkligen passade mig som handen i handsken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback