2012-10-02 @ 13:10:00

Ponnyhack i hoppningen?

Funderar på att prova hoppa Blezter på hack någon gång, han går ju väldigt bra på det i det "vanliga" arbetet så det finns möjlighet att han hoppar bra på det också. Tänkte i så fall prova detta hemma så jag kan springa in och byta bett om det inte fungerar, tycker jag det känns okej drar jag på det under en träning och hör om Johan tycker han ser bättre eller sämre ut på det.
 
Fördelen med att rida honom på ponnyhack är att han inte kryllar ihop sig lika lätt, nackdelen är att han gärna sänker halsen. Å andra sidan kanske inte det gör så mycket, så länge han har nosen framme..? Äh, vi får se vad han säger om det helt enkelt.
 
Om det fungerar bra måste jag skaffa fram ett par sidostycken i storlek ponny/cob för att kunna använda hacket på the Difference'et, som det är nu har jag bara ett par svarta i cob. Funkar att ha hemma men jag vill inte gärna åka ut och tävla i det om jag kan slippa, haha! När vi änd är inne på det så hade jag gärna haft ett mörkbrunt hack, men det får vänta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback