2012-09-03 @ 18:47:00

Karate kid

Precis som planerat tog vi oss ett pass på banan, mestadels galoppjobb blev det. I början var det hela inte mycket att hänga i granen, satt på en sprallig häst med överskottsenergi upp över öronen. Hittade farligheter lite här och var, vände på en femöring och la sig till med ett par ninja-kickar när han kände för det.
 
Jag var däremot lite småtrött idag och inte riktigt med på det hela, vilket resulterade i att jag var nära på att tugga grus ett par gånger. Samlade all energi jag hade och fortsatte rida framåt, med mycket övergångar och tempoväxlingar. Till sist var han så himla mjuk och fin att det knappt går att förklara, jisses! Det allra bästa måste varit när vi lyckades med galopp-skritt-galopp-skritt under en långsida, allt i högervarvet och dessutom. Makalöst fin var han!
 
Det enda negativa i slutet var att han försökte krypa ihop en del, men när jag la på skänkeln kom han fram relativt bra igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback