2012-09-14 @ 13:00:00

Klippa klippa häst!

Imorgon hade jag faktiskt tänkt att klippa Blezter för första gången någonsin! Anledningarna till att det inte blivit av tidigare år är att det helt enkelt inte varit lönt. I vintras stod han skadad och vintern mellan hans tredje och fjärde levnadsår gick han mycket lätt och reds aldrig svettig, alltså inte nödvändigt med klippning något av årna. När han var föl/åring/tvååring fanns det absolut ingen anledning att klippa heller haha
 
Ska bli riktigt skönt att slippa hans vinterpäls i år, för jag kan lova er - hans pälssättning är inte att leka med. Just när det gäller hans vinterpäls så slår inte fullblodet i honom igenom alls, mer så att jag börjar misstänka att han är släkt med en grizzlybjörn eller något liknande. Helt sanslöst vilken päls han kan sätta!
 
Bild från februari i år med de nyvunna Jacson-täcket
 
Imorgon hade jag tänkt klippa kroppen, halva huvudet och benen. Vid nästa klippning tar jag ev hela huvudet och öronen med, beroende på hur mycket päls han hunnit sätta och hur han reagerar på saxen. Ger mig inte på huvudet om han är väldigt orolig, men det tror jag faktiskt inte att han kommer vara.
 
Frågan om jag ska lämna en fläck på ryggen eller inte återstår dock...

Kommentarer
Postat av: ebba

Åh vad jag älskar dina bilder, jätte fina. Vad har du för kamera? :)

Svar: Tack! Jag har en Nikon D3000 :)
fridaelmlund.blogg.se

2012-09-14 @ 17:37:51
URL: http://ryttareochhast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback