2012-09-29 @ 11:21:18

Loma 28/9

Hoppning stod på schemat med Loma, och jag tycker hon var duktig! Med tanke på att hon inte hoppat speciellt mycket tycker jag hon skötte det väldigt snällt.
 
Hon är väldigt annorlunda jämfört med Blezter och jag fick tänka till en del innan jag kom på hur jag skulle rida henne fram till hinderna, men när jag väl fick kläm på det tycker jag att vi fick till några ganska bra språng. Alexandra trodde hon skulle sättas ihop lite, så jag satte ihop henne rätt rejält i slutet och la in en hel del kraft i galoppen, vilket fungerade bra. Spände fjädern lite och kunde reglera henne rätt bra, när hon väl förstått att hon skulle tillbaka när jag bad henne om det. Lite svårt var det allt att lyssna på mig, men det löste ju sig till slut. Jag kände mig ganska ur form, men vi överlevde båda två så så illa kan det inte varit ändå.
 
Alexandra filmade och där blev en hel del fail, bland annat när Loma bestämde sig för att hoppa både travbommen och hindert i ett svep. Jisses vad jag inte var beredd på det! Haha
Vi får se om hon lägger ut den filmen så småningom ^^,
 
Jag och Pikachu (Alexandras andra häst) förra sommaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback