2013-01-15 @ 19:25:38

Återbesöket

Dagens återbesök gick verkligen bra, bättre än vad jag någonsin vågat hoppas på faktiskt!
 
Veterinären började med att känna igenom båda benen, konstaterade att han hade lite svullnad kvar över sidoligamentet och sträcksenan men att det inte var annat än normalt. Gav oss därefter ut i löpargången och han var ohalt i både skritt och trav, samma sak när vi gick in i ridhallen för att longera på mjukt underlag. Kan tillägga att han tyckte det var väldigt roligt att få springa runt där och busa lite! Bockade och skuttade och lyckades till och med kasta med huvudet så att linan slog honom i rakt i ansiktet så han var "tvungen" att tvärnita flera gånger haha! Gjorde även ett böjprov och han regerade helt normalt på det, så jag är hur lycklig som helst nu! :D
 
I morgon får han gå ut i en liiiten hage (10x10m) och även börja skrittas 15 min om dagen. Uppsuttet eller för hand fick jag välja själv, men jag kan berätta att jag inte kommer hoppa upp på ett tag haha! Detta ökas iaf på med 5 minuter varje vecka och om en månad är det tänkt att vi ska kunna börja trava! :D
 
 
Åååh, tänk att få sitta där uppe snart igen! <3

Kommentarer
Postat av: Isabell premfors

Oooooh va underbart de va att läsa detta :D

Svar: Häppifejs :D
fridaelmlund.blogg.se

2013-01-15 @ 20:29:23
Postat av: Malou Kastman

åh vad roligt!! :D glad för din skull!

Svar: Tack Malou! :D
fridaelmlund.blogg.se

2013-01-15 @ 21:49:31
URL: http://maloukastman.blogg.se
Postat av: Paulina - Paulinas.se

Åh vad glad jag är för er skull! Skönt att ni är back on track snart :)

Svar: Tack så jättemycket, jag med! :D
fridaelmlund.blogg.se

2013-01-16 @ 08:14:34
URL: http://Paulina.webrider.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback