2013-01-21 @ 18:57:15

Buse

Provade att gå en runda på gräsbanan med Blezter idag, men det funkade inget vidare om man säger så. Han hoppade runt, drog, knuffades och försökte resa sig ett par gånger - med andra ord var han i princip så långt ifrån sitt vanliga jag som han bara kunde komma. Under alla de år jag haft honom så tror jag aldrig att han uppfört sig så faktiskt, så jag blev minst sagt lite chockad.
 
Hade detta hänt när han varit frisk hade jag utan tvekan fortsatt att gå där tills han kunde uppföra sig, men eftersom han inte får springa/busa så fick jag helt enkelt gå upp till ridhuset. Hämtade en kedja för säkerhets skull, men den var (turligt nog) helt överflödig. Passade på att göra några enkla "ledarskapsövningar" eftersom han varit lite ur fokus tidigare, och allting fungerade som det skulle. 
 
I efterhand kom jag på att han alltid brukar få gå lös och beta när vi går ner på gräsbanan, så antagligen var det tanken på det som gjorde honom sådär galet överlycklig. Dessutom blåste det en del, plus att han har en väldig massa överskottsenergi så det hela var kanske egentligen dömt att misslyckas haha
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Det händer ju även "den bästa" att de har myror i brallan och inte vet var de ska ta vägen :)

2013-01-22 @ 15:11:27
URL: http://ohjuliet.blogg.se
Postat av: Andrietta Svärdh

Så fin han är!

Svar: Tack så mycket! :D
fridaelmlund.blogg.se

2013-01-29 @ 08:53:27
URL: http://andriettajosefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback