2013-01-27 @ 13:59:18

Myror i brallan

Skrev ett inlägg när jag kommit hem från jobb igår men tyvärr glömde jag trycka på "publicera", haha! Har nog faktiskt aldrig hänt innan, men det ska visst finnas en första gång för allting.
 
Allting flyter *peppar peppar* på väldigt bra med Blezter, även om han emellanåt har ordentligt med myror i brallan. I och med all överskottsenergi han lagrat upp under dessa månader så blir han lite extra känslig för det allra mesta, men det som märks av mest är hans mötesrädsla och bakskygghet. Med andra ord uppskattar han inte riktigt när andra hästar rör sig fortare än skritt när vi är i ridhuset samtidigt, då kastar han sig och försöker nio av tio gånger gömma sig bakom mig...
 
Ska så småningom komma igång med tömkörning och hoppas att det kan hjälpa en del, har även planer på att ta ett par lektioner i Akademisk Ridkonst. Jag är väldigt oerfaren inom AR men har en i stallet som sysslar mycket med det och dessutom ska vara väldigt duktig, så det kan bli spännande att prova på! 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

sv: ja det är helt underbart att vi ligger så nära vattnet som vi gör. Även om vi inte har så stor "nytta av det", så ser det fint ut i alla fall :)

2013-01-27 @ 21:00:01
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Ponnydressyr - Nathalie

Fin häst du har! Är han/hon din egna? :)

Svar: Tack! Japp, han är min :)
fridaelmlund.blogg.se

2013-01-30 @ 14:56:02
URL: http://ponnydressyr.se/
Postat av: Louice Råå

Blev det nått kul på hööks? :)

Svar: Tömkörningsgjord, underlägg till den, tömmar och strumpor ;) haha
fridaelmlund.blogg.se

2013-01-31 @ 23:09:05
URL: http://othello.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback