2013-01-18 @ 18:32:18

Skydd i hagen

Blezter går sedan ett par dagar tillbaka med skydd i hagen och kommer göra ett tag framöver. Vet inte hur länge jag kommer behålla dem på, men åtminstone tills dess att han är helt igång. Känns som att risken för att han ska slå sig åtminstone är lite mindre när han får röra ordentligt på sig, även om det inte finns några som helst garantier för att han håller sig frisk för det.
 
Tidigare idag hade han (eller haggrannen) dragit ner översta tråden, vilket jag upptäckte när jag kom ut för att hämta in Blezter. När jag fick se tråden blev jag fullkomligt kall inombords, något hårt och väldigt tung knöt sig i magen på mig och jag det enda jag tänkte var "nej, inte igen... nej nej nej!". Grannen var helt oskadd vad jag kunde se (han ville hellre gå runt och lukta mig i rumpan än att låta mig undersöka benen) och Blezter hade minimalt med värme i ena hasen plus ett litet ytligt märke. Om värmen (eller märket) har något med tråden att göra är omöjligt att säga, ibland är hästars ben bara olika temperaturer helt utan anledning. Han var åtminstone väldigt pigg och glad, samma sak när jag var där uppe i eftermiddags. Usch nej, vad rädd jag blir när sånt händer!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Usch, hoppas det inte blir värre.

2013-01-18 @ 18:52:15
URL: http://aylen.blogg.se
Postat av: Anonym

Hästar måste ju få vara hästar och vi kan inte skydda dem för allt !!!

Svar: Det har du helt rätt i att vi inte kan, men jag väljer att skydda honom mot det jag faktiskt kan. Att han går med skydd tar inte ifrån honom möjligheten till att "vara häst", tvärt om! :)
fridaelmlund.blogg.se

2013-01-20 @ 10:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback