2014-08-31 @ 13:27:21

Ett besök hos equiterapeuten

Som jag skrev i mitt förra inlägg skulle Blezter få sig en koll av vår equiterapeut, för att se om han (vår ET) kunde känna något muskulärt problem som förklarade den hältan han (Blezter, haha) hade kvar. Faktum är att han faktiskt hitta några saker att åtgärda, vilket känns skönt! Även om det hade varit skönt att få samma dom som vanligt (han är väldigt rak och fin, känns mjuk osv) så är det ändå skönt att där fanns något som inte var helt hundra = vi slipper stå helt handfallna. 
 
Vad hittade han då? Bäckenet var snett, korslederna var stela och två kotor i ryggen fick knäckas till. Exakt vad det beror på går inte att säga helt säkert, men jag tror att vi kan utesluta att de är ridrelaterade iaf. Haha
Mest troligt är det väl egentligen att något hänt i kroppen under kastning (sövning) och uppvak. Första gången han sövdes (operationen) var jag av eget val inte med men vet att han bankade runt rätt bra i uppvaket, när han sövdes till CT:n däremot gick allting väldigt fint. Han la sig exemplariskt under kastningen och väl i uppvaket försökte han inte resa sig innan kroppen var redo för det. Guldstjärna till pågen min!
 
Känner att jag kom ifrån ämnet lite nu, så hur som helst; sakerna ovan orsakar inte hältan, vilket kanske var lite av en besvikelse. Däremot tror equiterapeuten att hältan beror på att senorna har blivit förkortade sedan (och på grund av) skadorna. Vi har därför fått en plan över hur vi ska försöka stretcha ut dem lite igen, och jag hoppas att det funkar. Åker tillbaka om ett par veckor och då får vi hoppas på en förbättring helt enkelt :)
 
Barbackatur för ett par dagar sedan :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback