2014-01-23 @ 16:26:06

Innovativa rubriker platsar inte här

Nu är det dags för mig att skriva ett inlägg igen, känner att det blir mer och mer ofta nu för tiden! Ett varannan (eller varje, kanske det blivit?) månad ungefär är ju inte fy skam, eller vad säger ni? ;) Haha
 
För tillfället är jag faktiskt lite sugen på att starta upp bloggen igen, men ska jag vara helt ärlig så vet jag att det mest är min tristess som talar. För tillfället gör jag nämligen inget annat än att sitta hemma och stirra in i väggen (alt kolla film) och är allt som oftast väldigt uttråkad. Att jag i princip inte får göra något i stallet gör det heller inte roligare, men jag är snart back on track igen. Tänkte faktiskt att jag ska prova på att mocka idag, 5 dagar efter operationen tycker jag absolut att det ska gå! Som tur är har jag världens snällaste mamma som hjälpt mig med allt tungt stallarbete osv medan jag mest sitter på en stol och tittar på. För er som inte vet så åkte jag in akut i lördags efter två dagars magsmärtor, konstaterades att jag hade blindtarmsinflammation och jag rullades in på operation ganska så snabbt därefter. Ingen megastor operation alltså, och jag är snart fit for fight igen! 
 
Hur går det för Blezter då? Jo, det går faktiskt väldigt bra! Vi var inne för 2 veckor sedan och då dansade han igenom böjprovet helt utan anmärkning och på böjt spår var han i princip ohalt. I mellanåt linkade han till ytterst lite, men den största delen av tiden travade han på som ingenting alls. Fick ett schema för "igångsättning" där han ska skrittas ca 15 min för hand/dag, därefter ska det ökas på lite varje vecka. Så småningom ska det även läggas in trav (2 min tror jag det var), kan bli roligt! Sjukhage gäller ungefär 6 veckor till, kan ev bli längre då återbesöket måste flyttas fram lite pga att jag missat 5-6 dagars promenerande nu när jag själv inte varit helt fit for fight. Men, allting går verkligen på rätt håll :D
 
 

Kommentarer
Postat av: Malou Kastman

Så skönt att det går på rätt håll! :D håller tummarna för er!

Svar: Tycker jag med, och tack! :D
fridaelmlund.blogg.se

2014-01-23 @ 20:47:42
URL: http://maloukastman.blogg.se
Postat av: Alexandra Jeppsson

Usch, lite tur nu tack! Saknar er :(

2014-01-26 @ 20:36:34
URL: http://alexandrajeppsson.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback