2014-03-06 @ 21:06:00

Första traven!

Idag fick Blezter prova på att trava lite för första gången sedan... september, om man bortser från det lilla som varit nödvändigt på veterinärbesöken då alltså. Känns helt galet att det redan gått nästan ett halvår sedan vi gjorde CT'n på honom, å andra sidan så känns det som om det var betydligt längre sedan. Varför saknar man helt en rimlig tidsuppfattning med såna här saker? Känns det inte väldigt ologiskt att hjärnan ska bestämma sig för att det inte alls var länge sedan, fast ändå länge sedan? Fast ändå inte. Fast jo. 
 
Hur som helst så blev det trav idag, vilket han verkligen uppskattade! Jag fegade lite och gick in i ridhuset eftersom jag inte riktigt visste hur han skulle reagera, men han skötte det galant. Det tog någon sekund innan han fattade varför jag helt plötsligt började springa och ville att han skulle hänga på, men sen jäklar! Haha
Stora steg, en böjd nacke och allmänt asball häst hade jag sidanom mig. Han tyckte i alla fall det, och jag får väl nästan hålla med honom. Han är ju faktiskt ganska ball, min häst. Haha
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback