2014-05-03 @ 12:38:21

#HÄPPI

Ni ska bara veta hur många gånger jag tänkt att jag ska blogga och hur många av dessa som jag faktiskt satt mig framför datorn, redo att låta fingrarna löpa över tangentbordet, men inte fått fram ett ord. I alla fall så sägs det ju att det är tanken som räknas, så jag väljer att följa den teorin idag. Haha
 
Hur som helst, här sitter jag med The Smiths pumpande i öronen och känner mig väldigt glad över hur gårdagens återbesök gick, för det var verkligen bra besked jag fick! Sedan jag skrev sist har vi hunnit med 3 återbesök, så det är väl bäst att börja med det första:
 
- Som ni kanske minns från mitt senaste inlägg misstänkte jag att hans skada hade gått upp igen, men att jag helt enkelt fick vänta och se vad veterinären hade att säga om saken. Han höll med om att vi fått ett bakslag, dock var det inte senan utan kronleden som inflammationen blossat upp i igen. Även om det är väldigt tråkigt med inflammationen så är det bättre än en ny senskada, så känner mig tacksam över det! Förmodligen har han vrickat sig i hagen (väldigt lätt hänt när man går i en platt 5x10m's hage liksom...) och dragit upp inflammationen igen. Han behandlades iaf i kronleden och bursan igen, och sen fick han fortsatt vila.
 
- Två veckor senare åkte vi tillbaka, och då var han (lyckligtvis) bättre igen. Med andra ord hjälpte behandlingen ännu en gång, och det kändes väldigt bra! Ohalt var han inte, men bättre, och det är alltid något! Veterinären tyckte att han skulle fortsätta gå i sjukhage men att vi skulle sätta igång med promenaderna igen, så det gjorde vi. Allt flöt på bra och trots att jag hade en bra magkänsla jag var såklart ändå nervös inför hur det skulle gå på gårdagens återbesök, man vet ju aldrig. 
 
- Och nu till gårdagens återbesök, dadadaaaaam; HAN ÄR ÄNNU BÄTTRE! Inte helt hundra, men det är verkligen på väg åt rätt håll! Veterinären tyckte att han kunde få börja gå i vanlig hage igen (!!!) efter många, många månader i sjukhage, och det kändes så himla bra i hjärtat. Han får fortfarande inte springa, visst är det okej om han tar en liten galopp eller så, men inte kuta runt som en galning. Därför tyckte vet. att vi skulle sedera honom lite till en början, så jag ger honom en liten dos plegg innan han får gå ut i hagen. Tror egentligen att det kunnat gå utan plegg med men det är dumt att riskera något, speciellt efter veterinären ordinerat det. Hur som helst så har vi fått ett litet schema som vi ska följa de kommande 6 veckorna, bla vill han gärna att jag ska prova att skritta honom uppsuttet lite om det går. Kommer bli kul tror jag :D 
 
När jag släppte honom i hagen igår ställde han sig och betade direkt, utan en tanke på att springa runt. Stannade ute vid hagen ett bra tag för att hålla koll på honom, men han skötte sig ypperligt. Finaste lurvehästen <3
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra Jeppsson

Ååh är såå glad för din skull!

Svar: Tack :D!
fridaelmlund.blogg.se

2014-05-04 @ 11:14:45
URL: http://www.alexandraalli.blogg.se
Postat av: Elin

Åhh härligt! Hoppas verkligen att det snart är helt bra!

Svar: Tack, det hoppas jag med! :D
fridaelmlund.blogg.se

2014-05-13 @ 16:11:30
URL: http://hopelessdreaming.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback