2011-02-10 @ 22:09:00

Presentation av oss!

Kan börja med en kort presentation av oss, så även de som inte hängde med på förra bloggen vet vilka vi är!

Jag heter Frida Elmlund, är född -93 och fyller därmed 20 i år (jisses alltså...). Jag började rida på ridskola när jag var runt sju år gammal och har sedan dess sett hästarna som min andra familj. Förutom hästar och ridning tycker jag väldigt mycket om fotografering, så mycket bilder dyker upp på bloggen!
 
Hur jag är som person är ganska svårt att förklara i och med att man uppfattas så olika av folk, men jag tror att jag kan beskriva mig som en allmänt glad person med mycket humor. Jobbar som timanställd djurvårdare på Regiondjursjukhuset i Helsingborg för tillfället.
 


Min häst heter Blezter Star och är en valack född -07 e Figaro R - Ganesco - Kew Gardens (se mer av stamtavlan här), och är alltså snart 6 år fyllda. Jag träffade honom redan när han var ett par timmar gammal och kände redan från början att "det där är min häst", och den 27 oktober 2007 köpte vi ut honom.
 
Han är otroligt snäll och välvillig häst med världens absolut största hjärta. Min allra bästa vän!
Har än så länge startat ett par 90 cm-klasser med 4 fel som bästa resultat samt en LB:1 med drygt 62%. Mer än så har det inte blivit på grund av skador som kommit i vägen.
 
 
Trackback