2011-06-15 @ 21:11:20

Forget, and move on

Ni vet den jobbiga känslan när man precis avslutat ett ridpass som man egentligen bara vill stryka ett streck över? Jag har väldigt sällan den känslan på Blezter, men idag gick det inget vidare.

Jag red på den raka bettet idag och han gick verkligen jättebra när jag red fram. De första sprången kändes superbra och jag var så himla taggad på att fortsätta. När jag skulle ge mig på att hoppa linjen blev han så exalterad att han bara drog, och när jag väl lyckades få kontakt med honom var vi nästan ända uppe i nästa hinder som han då fick kasta sig över. När jag fick tillbaka honom tidigare dog han istället lite i galoppen och blev halvflack. Usch ja...

Dagar som denna är jag så besviken på mig själv och känner mig totalt värdelös. Att jag blir arg på både mig själv och honom gör inte det hela bättre. Framförallt inte att jag blir arg på honom, för man kan egentligen inte bli arg på någon som inte kan.


Kommentarer
Postat av: Louice Råå

Det låter som en bagatell sak ;) tänk inte mer på de och hoppa igen i helgen lite ;) som sagt man måste ha motgångar för att få framgångar ;) såg bra ut på videon iaf :) det är sånt som händer ibland. Ni är ju bäst tillsammans :D

2011-06-15 @ 22:00:20
URL: http://louiice.blogspot.com
Postat av: caroline

det är säkert inget att tänka på och gå vidare bara .Det gör jag när det blir såna dagar. caroline

2011-06-16 @ 08:16:44
Postat av: Matilda

Det är aldrig kul när man kommer till en sådan dag när ingenting fungerar. Jag hade också ett sånt ridpass igår, de började med att jag inte kom nära hästen när jag skulle hoppa upp sen fortsatte det....

2011-06-16 @ 10:04:26
URL: http://ryttarinnanmatilda.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vilken fin blogg du har med så mycket fina bilder! Vilken slags kamera använder du och vem brukar ta bilderna på er? :)

2011-06-16 @ 10:18:20
URL: http://littleworldof.blogg.se/
Postat av: Elin

Hästen du hade innan, Lyckängs Raket. Ägde du honom. Var är han nu? :)

2011-06-16 @ 10:22:18
Postat av: carro

Är det verkligen bra att byta bett så ofta, med tanken på att han är så ung ? :/

2011-06-16 @ 16:53:58
URL: http://nattstad.se/cajjobajjo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback