2011-07-24 @ 22:23:44

Regn, ridhus och bettprovning

Eftersom det regnat och blåst hela dagen har jag inte varit vidare sugen på att ge mig ut i skogen och då jag vet att Blezter är lite fisförnäm och hatar regn så valde jag att ta ett lättare pass i ridhuset istället. Dagar som denna är det verkligen underbart att ha ridhus, när man är ensam i det blir det hela ännu bättre!

Jag provade att rida på bettet jag fick låna av Matilda och det var svårt att göra en ordentlig utvärdering av det. Han var pigg och taggad efter två dagars vila så det blir lätt att han överreagerar. Han tog bettet väldigt skarpt i början och ville inte riktigt bruda fram helt ärligt till det men det lossnade efter en liten stund. Just det där med att hålla den perfekta balansen mellan handen och skänkeln var han riktigt svår med idag, men jag tror att det har lite att göra med att han var så pigg och ville så mycket ;)
Han skötte sig bra iaf, och jag ska ge bettet en ny chans imorgon! Han sög ordentligt på det så helt fel kan det inte ha varit :)

Bettet var något för stort så jag kommer inte rida så mycket på det utan bara tills jag vet på ett ungefär om det kan vara något för oss eller inte :)

Kommentarer
Postat av: Malou Kastman

sv: jasså det ;D internet explorer

2011-07-24 @ 22:54:57
URL: http://maloukastman.blogg.se/
Postat av: carro

haha jag kan ingenting ;P

2011-07-24 @ 23:02:02
URL: http://lillharald.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej. Jag bara undrar vilken klubb du rider för? :)

2011-07-24 @ 23:48:00
Postat av: Sara Carlsson

sv: haha ja eller hur ;D

2011-07-24 @ 23:53:00
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/
Postat av: Matilda Holmström - Utlottning på bloggen!

SV: Vi fick 735 Unika och 2500 sidvisningar :) Det är en bit till Dressyrmupparna, men jag hoppas också att vi klättrar om dem. För ärligt talat; den bloggen suger... ;)

2011-07-25 @ 09:37:47
URL: http://twolivesonepassion.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback