2011-09-17 @ 15:16:40

KM i dressyr

Igår var det som sagt KM i dressyr som gällde för min och Blezters del!

Precis när jag skulle sadla sprack dragkedjan på min ena stövel - panik! Fixade det hela med lite silvertejp och gav mig sedan ut för att rida fram.

Vi fick inga fasta starttider utan det blev till att räkna efter själva och tyvärr stämde inte min planering riktigt då de kom igång lite sent osv så framridningen blev lite för lång. Han skötte sig iaf jättebra och kändes så löjligt lätt och fin på framridningen att jag satt och log mest hela tiden haha!

Inne på banan blev han lite... jag vet inte hur jag ska förklara det men liksom spänd och trött så han kröp ihop och blev tom att rida på något sätt. Jag försökte lyfta upp honom så diskret som jag kunde men han föll in lika snabbt igen men eftersom han behöll arbetet genom hela kroppen så är det ingen större fara även om det inte är riktigt så jag vill ha det. Vi (jag och domaren) var iaf överens om den delen men vi fick en hel del 7:or och gott omdöme så jag är nöjd! Han har aldrig varit med om något likande men gick in med världens bästa inställning och litade på att jag visste att det var okej, guldhästen!
Vi slutade på 62,06 % och det blev en 4:e plats, Blezters första rosett! Jag var den enda storhästen så jag tävlade mot ponnyerna, fastän jag inte tävlade direkt mot dem haha. Lite svårt att förklara men mina poäng jämfördes mot ponnyernas och för att vinna hade jag varit tvungen att klättra över 70%.

Som sagt är jag jättenöjd och även om jag tycker det var synd att vi inte kunde hålla samma kvalité på banan som på framridningen så gjorde vi bra ifrån oss, och det räcker egentligen. Berömmet värmer verkligen och jag börjar få lättare att ta till mig det också :)


Ni kan spola fram lite (till 1.50 ungefär) om ni bara vill se själva programmet ^^,

Jag ska se om jag kan fixa lite bilder sen också!

Kommentarer
Postat av: Cornelia Weber

Så söt :) Han här ganska lätt att sitta på va? Ser ut att ha ett litet steg iaf :)

2011-09-17 @ 16:05:10
URL: http://corneliaweber.blogg.se/
Postat av: Linnea

Ett bra tips håll inte så hårt i han för han går under lodplan och då tappar du jättemycket poäng. Viktigt att han får upp huvudet för jag förlorade mycket poäng med det och man ser att han bryter och inte orkar fram. Tips för en bra häst .Mvh Linnea

2011-09-17 @ 20:24:08
Postat av: Malou Kastman

Gud vad fina ni är! :D

2011-09-17 @ 21:05:29
URL: http://maloukastman.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej det såg ju bra ut. Vem dömde ? Synd att det var lite mörkt.Caroline

2011-09-20 @ 07:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback