2012-12-08 @ 09:30:00

Lädervård

 
Ovan ser ni mina absoluta favoriter när det kommer till putsning; Stübben Glycerintvål och läderfett från B&E! Tvålen används för att torka av träns, grimmor och sadelgjordar efter varje användning medan fettet kommer fram betydligt mer sällan, främst då varken läder eller sömmar mår särskilt bra av för mycket fett.
 
Om jag ska vara helt ärlig har detta använts vid putsning av stövlar, chaps och skor under en längre tid - vilket tydligen ska vara ett stort no-no. Men, med tanke på att mina saker hållit i många år så är det kanske inte så hemskt ändå? Äh, med mina nya stövlar ska jag försöka vara duktigare och putsa med skokräm och grejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback