2012-10-04 @ 09:00:00

Bästa tävlingsplatsen - för åskådare

Som åskådare eller hästskötare kan man få stå ut med mycket under en tävlingsdag, främst vad gäller vädret. Tyvärr är just vädret ingenting som tävlingsarrangörerna kan rå för eller påverka, däremot kan de ha en välplanerad anläggning som underlättar för fotfolken under de långa dagarna.
 
Inomhus
Det finns ett ställe i Skåne som med hästlängder tar hem titeln för "Bästa tävlingsplats - för åskådare", nämligen Helsingborg. Uppvärmda ridhus, läktarplatser på tre av fyra sidor, snabba ombyggnader, nära till fräscha toaletter, möjlighet att se framridning/framhoppning inifrån värmen och en kiosk med bra utbud - vad mer kan man som åskådare önska? När det hålls större tävlingar brukar även resturangen på andra våningen vara i full gång och montrar fulla med hästsaker slås upp på läktarna.
 
Bildkälla
 
 
Utomhus
Det krävdes en del funderande för att komma fram till den bästa tävlingsplatsen under utesäsongen, men till slut kom jag fram till att jag måste vara patriotisk och säga Åstorp. Stor och välplanerad anläggning, möjlighet att se ritterna från tre av fyra sidor, vackra omgivningar, bra mat och allt som oftast fantastiskt fint väder! Det sistnämda vet jag dock inte riktigt om jag kan ge klubben beröm för... Haha
 
Finns inte en chans i världen att fånga hela Åstorps bana på en och samma bild, därför får den ovan representera anläggningens atmosfär.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback