2012-07-07 @ 12:00:00

Bloggar jag läser

Först ut är Carlssonpataket.se där vi får följa den 19-åriga Sara Carlsson och c-ponnyn Cabi. Bloggen kretsar mycket kring utrustning och träning/tävling, men även fotografering tar upp en stor del. Bra blandning med andra ord! Kan även tillägga att detta är en av mina favoriter!
 
Elfstrands.se drivs av systrarna Emma och Anna Elfstrand, och är det senaste tillskottet i min Bloglovin-lista. Bloggen innehåller allt från tankar och funderingar till humor och tävling. Som headern här ovanför avslöjar, så tävlas det i både hoppning och dressyr.
 
Den 19-åriga Kristina Warg skriver mycket om träning och tävling, främst då hon satsar stenhårt inom detta. Tävlar allt från gröna 4-åringar upp till höjder på 1,50 m med sin nuvarande stjärna, Quidam. Delar ofta med sig av tips och tankar!
 
Warnmarks.se drivs av den 20 år gamla Alingsås-bon Karin. Bloggen kretsar mycket kring fotografering, vardag, tankar och hästen Gandalf. Om jag inte är helt fel på det är detta en av de allra första bloggarna jag började läsa (minns till och med hur jag hittade dit haha) och jag har hängt mig kvar sedan dess, tack vare bra variation och välskrivna texter. Karin är dessutom en nära vän till mig, vilket utan tvekan gör bloggen ännu mera intressant. Haha
 
Sabina Borenius är ännu en person jag följt ganska länge. Den 19-åriga stockholmstjejen skriver mycket om träning och hälsa, arbete, motivation och såklart - hästen Saga! Tror jag började följa bloggen i samma veva som hon var på jakt efter sin första storhäst.
 
Sara Ussing har jag följt sedan någon månad tillbaka, och jag måste erkänna att jag är fruktansvärt svag för hennes vita springare Zamiro. Fruktansvärt fin häst det där!
Bloggen kretsar främst kring mina absoluta favoritkategorier - träning, tävling och utrustning.
 
 
Hälsobloggen drivs även denna av Karin och har sitt fokus på ryttarhälsa, både fysisk och psykisk. Dyker titt som tätt upp tips kring kost och användbara övningar.
 
Jag har även en stor hög med bloggar som jag kikar in på när jag har tid, vissa blir oftare än andra. Skeckryttaren, Maloukastman, Johannagrant, Baraacarro, Matildaholmstrom och fotopaulina är exempel på sådana!
 
Har ni något eget guldkorn att dela med er av (kanske er egen?) så är det fritt fram för er i kommentarsfältet!

Kommentarer
Postat av: Malena

Vill ju självklart då rekommendera min egen blogg (haha ;)) Jag skriver om allt angående min häst och hästhantering i allmänhet :) Gillar även minnaemilia.blogg.se och lindasoderholms.blogg.se :)

2012-09-30 @ 00:11:11
URL: http://kiwipaj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback