2012-06-17 @ 21:04:15

P&R Kågeröd 17/6

Det fungerade inte riktigt som det skulle med konverteringen av dagens filmer så jag fick lägga upp dem var för sig och utan musik, men det tror jag att ni kan stå ut med.

Vi hoppade två klasser idag och jag tror nog att han är en sån som går allra bäst i andra klassen. Visserligen red jag bättre i den sista, men han kändes bättre där i sig själv.

80 cm - 12 fel
Tyckte han kändes lite "seg" på framridning/framhoppning, var svårt att verkligen få fram den där powern jag vet han sitter inne på. Jag var själv ganska nervös så jag var inte direkt något energiknippe jag heller, alltså var vi båda ganska borta. Fick ändå till några bra språng.

Inne på banan kändes han bättre men jag hade ändå svårt att verkligen få fram honom genom hela kroppen. Det hela kändes lite stumt på något sätt, otroligt svårt att förklara. Jag mesade mig lite igenom banan och vi drog på oss två små rivningar och en volt då jag omöjligtvis kunde rida på hindert så som jag kom. När jag red ut från banan var jag säker på att vi rivit minst 3-4 hinder, inte för att vi var i så många, men jag inbillade mig det.
Det postitiva var rytmen och tempot vi höll igenom så gott som hela banan, och att han hoppade såklart!





90 cm - 4 fel
Tog bara något litet språng på framhoppningen innan vi gick in på banan igen, mest för att få känna lite utan att trötta ut honom. Kändes mycket mer framme denna gången och mer igenom kroppen.

Inne på banan red jag mer offensivt och även om det blev lite fel på något ställe så kändes denna rundan mycket bättre! Han försökte ta lite eget initiativ och jag kunde ändå reglera honom, kalas! Fick en rivning som jag inte är helt säker på varför, men antar att det berodde på vingligheten innan hindert.

Jag var inte speciellt nöjd med någon av rundorna direkt efter jag ridit, men det är jag väldigt sällan. Söker hela tiden efter det perfekta, och när jag inte når det känns det väldigt nedslående. Men, efter att ha snackar lite med Johan och därefter kollat igenom filmerna är jag absolut nöjd med vår insats! :)



Kommentarer
Postat av: Malou Kastman

Det såg ju jättefint ut! :D

2012-06-18 @ 13:59:33
URL: http://maloukastman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback