2012-03-30 @ 17:00:00

Träna terräng


Alexandra och Pikachu i maj -11 tillsammans med tränaren Anna-Maria.


För ungefär 2 år sedan red jag min första terrängträning någonsin, och jag tyckte väldigt mycket om det. Det var en så befriande känsla att få galoppera fram över fälten, hoppa över stockar och gravar och verkligen känna styrkan, glädjen och viljan stråla från hästen. Fullkomligt underbart!

När jag och Blezter kommer igång med hoppningen igen (förhoppningsvis om drygt en månad) ska jag försöka se mig omkring efter lite terrängträningar. Även om terräng i dagsläget inte är något jag tänkt satsa på tror jag att miljöombytet kan vara väldigt bra för honom, framförallt tror jag att vi kan ha igen det både på hopp- och dressyrbanan. Blezter är nämligen lite skygg för saker som är sidanom hinderna/banan, och det kan då kanske hjälpa honom att tuffa till sig lite. Om inte, så tror jag att han skulle tycka om det ändå. Vi har provat på att hoppa lite ute i skogen och det var då inga nådiga bockserier som kom efter varje språng, det kan jag lova! Haha

Kommentarer
Postat av: Hanna

sv: haha nej det är svårt att lyckas så bra :o

2012-03-30 @ 18:09:53
URL: http://thirtyeight.blogg.se/
Postat av: Sofie

Åh vad sugen jag blev nu... :D

2012-03-31 @ 12:34:21
URL: http://loewen.blogg.se/
Postat av: Annika

Vilken underbart söt häst!



Är också skitsugen på att hoppa lite terräng nu.. Det var nog två år sedan jag gjorde det.

2012-04-01 @ 09:26:58
URL: http://blackingvar.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback