2012-11-30 @ 12:43:00

Min drömhäst

När Paulina tidigare idag frågade sina läsare hur deras drömhäst ser ut, var Blezter den enda jag kunde se framför mig. Jag kunde inte föreställa mig någon annan än honom, fastän han i denna stund står där i boxen med sina bandage, den lurviga pälsen och runda magen.
 
Egentligen låter det hur dumt som helst, även i mina öron, men det är så jag känner. Han har kanske inte den ultimata kroppsbyggnaden, inte den där oändligt stora gången eller ett scope som får åskådarna att tappa andan - men han har världens största hjärta. Hjärtat som svämmar över av oändlig kärlek, tillgivenhet och livsglädje.
 
foto; Isabell Premfors
 
Återigen sitter jag här med en känsla jag inte vill annat än sätta ord på, men inte klarar av. Det finns de känslor här i världen där orden omöjligtvis räcker till för att beskriva, och här är en sådan. Hur jag än försöker är jag säker på att jag inte kan få någon att förstå hur djupt detta går, hur älskad denna varelse är.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback