2012-10-08 @ 14:49:07

Flög i backen

Gårdagens pass blev minst sagt av blandad kompott.
 
Periodvis öste regnet ner, det blåste rejält och en busig unghäst longerades samtidigt som jag red - några av de mindre roliga sakerna Blezter vet. Ändå gick allting himla fint! Han lyssnade både fram och tillbaka väldigt fint, bar sig väldigt balanserat och var inte speciellt svår att plocka upp när han väl trillade bakom hand. Hoppade ett sockerbitshinder på volten, vilket gick himla bra till en början. Även om sprången inte blev perfekta hela tiden så kom vi väldigt bra in de flesta gångerna, gjorde vi inte det så löste han det kanonfint. Superkänsla alltså!
 
Och sen flög jag i backen. Minns inte riktigt vad som hände men jag antar att det blev ett missförstånd mellan oss och Blezter drog med sig bommen med bakbenen. Han blev fullkomligt skräckslagen (är bakskygg) och drog iväg i all världens fart. Bocksprång utan dess like gjorde att jag satt rätt rejält löst när vi kom fram till staketet. Han kastade sig till höger och jag for med ryggen in i staketet, huvudet ner i marken. Blezter drog nästan ett varv i paddocken innan han stannade, så ordentligt rädd var han. Det låter inte mycket med ett varv, men för att vara honom är det ordentligt. De andra två gångerna jag trillat av har han stannat hos mig, trots att han var rätt uppskärrad då med. Så jag kan bara tänka mig hur rädd han blev denna gången.
 
Han klarade sig utan en skråma som tur var och jag är bara lite mörbultad. Slog i huvudet och kunde knappt se på höger öga på ett tag (landade på vänster sida..?) då allt var "vågigt", men eftersom det försvann med tiden var det säkert ingen fara. Har ont i vänsterbenet men går jag med det i rätt vinkel kan jag gå utan större problem, fungerade finfint att jobba idag. Nacken är jag rejält öm i och jag har dragit på mig en härlig huvudvärk, men som sagt är det inget allvarligt. Är glad att jag hade västen på, annars hade staketet garanterat lämnat ett större avtryck där.
 
Frågan är bara hur min älskade JW-hjälm mår? Hoppas för allt i världen att den inte tog allt för mycket stryk iaf.

Kommentarer
Postat av: lisa

ME KNOOW! :D

2012-10-08 @ 19:18:41
URL: http://lisacandemyr.blogg.se
Postat av: Malenam

Ojdå, hoppas både du, hästen och hjälmen klarade sig :) Jag har också fallit av i princip på samma sätt en gång, in i staketet, mörbultad, med flimmer framför ögat. Inte världens skönaste ;)

2012-10-08 @ 21:48:58
URL: http://kiwipaj.blogspot.com
Postat av: karolina

usch! Tur att du hade väst på dig :)

2012-10-21 @ 14:33:59
URL: http://chipolina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback