2012-09-15 @ 09:30:00

God morgon!

Har nyss kommit hem från stallet efter att ha fodrat och släppt ut alla hästar, med andra ord är det min helg nu. Sängen var som vanligt väldigt varm och inbjudande när klockan ringde strax innan kl 6 i morse, men när man väl kliver in genom ställdörren känns det hela lite lättare. Att klappa om sin nyvakna vän, det är inte helt fel det.
 
Dagens planer är relativt få; bli frisk och få stallsysslorna gjorda, ungefär så mycket orkar jag med idag. Ska även ta och rida ut en runda på min fina häst!
 
Den nya klippmaskinen låter inte helt frisk så vi lär få åka tillbaka med den, hur det blir med klippningen idag vet jag inte riktigt. Förmodligen blir det inte av förrän tidigast imorgon, i värsta fall får vi vänta tills nästa söndag. Som tur är har han inte hunnit sätta galet mycket päls än, även om där har kommit en del. Hade gärna velat klippa honom innan tävlingen på lördag men går inte det så får det helt enkelt vara så. Inte världens panik :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback