2012-09-25 @ 17:00:00

Stallkatter

Överdrivet kelsjuka katter är väl något som finns i de allra flesta stall här i vårt avlånga land, men "våra" tar nog ändå priset. De cirkulerar kring fötterna, lägger sig framför skottkärran så man inte kommer förbi och skulle man sätta sig på huk för en sekund kan det mycket väl hända att en katt försöker trycka sig upp i knäet.
 
Deras självbevarelsedrift är lite halvdan ibland, men oftast håller de sig undan från hästarna så gott det går. Visserligen har en av dem gått in och lagt sig bakom Blezter i boxen när jag gjorde honom fin för tävling förra året, det är inte heller ovanligt att de ligger och sover i boxarna när hästarna är ute i hagen och väcks när hästen kommer in i där. Då blir det fart på dem kan jag lova! Haha
 
Min favorit, som ofta blåser snorbubblor på mig under vintern, mums! Haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback