2013-01-22 @ 11:41:43

Framtidsplanering

Både idag och igår har jag försökt att planera lite inför framtiden, och jag kan för första gången på väldigt länge säga att jag känner mig pepp på det som komma skall. Innan studenten kände jag mig smått panikslagen över vad fasen jag egentligen skulle göra av mitt liv, jag visste verkligen ingenting, och den känslan har hängt kvar väldigt länge. Om vi nu ska vara helt ärliga så kände jag mig så jäkla värdelös efter studenten, för alla de år jag spenderat i skolan betydde väldigt lite ute i det riktiga livet, om ens något alls.
 
Jag har funderat på vad jag egentligen vill göra under ett bra tag och känner mig väldigt säker på detta, nu gäller det bara att sparka mig själv tillräckligt hårt och se till att jag vågar. Jag måste våga ge mig ut, tro på mina egna förmågor och helt enkelt bara sluta vara så himla rädd. För ja, jag är rädd. Jag är fullkomligt skräckslagen av tanken på att sätta fötterna på oprövad mark, men det känns som att det börjar bli dags nu. Utan att behöva göra en direkt hänvisning till det där irriterande ordet folk säger innan de gör fullkomligt livsfarliga och idiotiska saker, så lever man faktiskt bara en gång.
 
Utan att avslöja allt för mycket kan jag säga såhär: om allt går som jag vill att det ska så kommer jag och Blezter ha lämnat Sverige innan årets slut! :D
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Spännande och kul!

Svar: Vi får hoppas det! :D
fridaelmlund.blogg.se

2013-01-22 @ 20:21:24
URL: http://ohjuliet.blogg.se
Postat av: Anonym

Spännande! Vill veta meeer! :D

Svar: Kommer så småningom ;)
fridaelmlund.blogg.se

2013-01-23 @ 08:32:04
Postat av: Alexandra

Nej jag vill inte att ni åker någonstans! ;o

Svar: Haha aw! Men vi åker inte riktigt än :D
fridaelmlund.blogg.se

2013-01-23 @ 09:01:07
URL: http://skeckryttaren.blogg.se
Postat av: Paulina - Paulinas.se

Spännande!!!!!!!!!! (det krävdes många utropstecken för det är verkligen spännande, hehe)

Svar: Och minst lika läskigt, hahaha!
fridaelmlund.blogg.se

2013-01-23 @ 20:01:46
URL: http://Paulina.webrider.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback