2011-04-25 @ 19:55:02

Duktig häst!

Blezter var verkligen jätteduktig idag!
Jag skrittade även idag och jobbade lite på att verkligen få honom mellan hjälperna, att få igenom vänsterställningen och göra okej halter. Han skötte sig jättebra och lyssnade fint, igår hade jag lite problem med att han inte tog vänsterskänkeln fullt så bra som jag ville men idag var det mycket bättre på den fronten!

Världens finaste Blezter


Vi hittade även på en helt ny sak, nämligen att skritta över "bron" som finns på den lilla gräsplätten jag skrittar på. Skulle tro att det är en trail-bro, och även om jag inte sysslar med western är det kanon att träna på - både för att få honom dit jag vill och stämma av att förtroendet fortfarande ligger där det ska, men även för att se att han verkligen är mellan hjälperna då den är smal. Han var lite tveksam i början, inte så att jag fick gå på honom utan mer att han undrade hur jag tänkte ungefär haha! Jätteduktig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback