2011-04-16 @ 10:08:37

Understimulerad häst?

Nu när Blezter inte rids tror jag att han börjar bli lite uttråkad och understimulerad.
Han går med 4 andra hästar så han har att göra om dagarna, jag tror mer problemet ligger i att han fått upp konditionen och behöver mer än att bara gå i hagen. Tyvärr är det inte så mycket jag kan göra åt det nu och det känns ganska jobbigt.
Jag fick ett samtal igår av tjejen som kvällsfodrade att de hade kommit dit och hittat Blezter halvvägs ute ur boxen. Han har alltså kommit på hur man öppnar boxdörren, något som han inte varit intresserad av medan han reds och fick ordentlig motion. Så nu står han med ett grimskaft knutet runt boxdörren, den lilla busen. Han hade tydligen försökt igen i morse...

När jag ställde av honom i somras började han med att krypa mellan staketen, så jag tror inte detta är en engångsgrej utan börjar se ett mönster. Jag hoppas för hans egen skull att kotan blir helt bra snart, för detta kan inte vara så himla roligt för honom. Svullnaden var minimal idag så det är förmodligen inte långt kvar :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback