2011-04-19 @ 17:47:33

Tisdag

Blezter skoddes idag och det gick bra, han uppförde sig som vanligt :)

En mjölktand rök på honom idag, dock var det inte riktigt meningen. Mitt under skoningen slängde han sig plötsligt bakåt i panik och blev hängandes i kedjorna. Mitt i allt lyckades jag få loss honom och lugnade ner honom men jag kunde verkligen inte förstå vad som gett honom den paniken. Jag fick för mig att kolla munnen och där jag hittade en mjölktand hängandes. Om han har fastnat med tanden någonstans vet jag inte (och isåfall var...), men den har varit både lös och sned ett bra tag och den nya tanden låg precis bakom. Han blev verkligen rädd, och det hugger till ordentligt i hjärtat när det händer honom någonting. Vi känner varandra så väl och det behövs så lite för att den andra ska reagera, på gott och ont.
Han hade inga problem med att äta och verkade inte det minsta öm som tur är.

Jag åkte upp där lite senare för att kyla hans ben (som är minimalt svullet fortfarande), slänga på täcket och tvätta såret i huvudet han lyckades få mitt i allt tumult. Han hade rullat sig rejält så han fick två ordentliga ryktningar idag (ena i väntan på hovslagaren), men han verkade inte misstycka ;)
Känner att inlägget blev halvrörigt, men ni får helt enkelt ha överseende med det!

Älskade, älskade häst <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback