2011-08-04 @ 23:46:06

Hoppningen idag

Blezter hoppade som sagt för första gången på 2 veckor idag, och det gick jättebra!
Under de första sprången orkade han bära sig i galoppen och hoppade med en helt annan ryggverkan än vad han brukar, så jag antar att allt galopparbete har lönat sig! Det blev en helt annan kvalité på sprången idag och han var mer än positiv till det hela.
När han inte orkade så försvarade han sig genom att dra upp huvudet eller krylla ihop nacken, men med tanke på hur mycket starkare han blivit på bara 1,5 vecka så tror jag att han snart har tillräckligt med styrka för att inte göra så.
Han lyssnade ganska bra på mig men blev lite överilad emellanåt, men hellre det än att ha en häst som är negativ och motsträvig. Han tycker det är skitroligt och det är jag glad för :D

Vi satte personligt rekord idag med en oxer på 1m som han hoppade utan problem (tror inte han ansträngde sig avsedvärt heller) och det kändes superbra! :D







Vi hade en liten prublik idag och det blev lite bilder tagna, förhoppningsvis får jag dem så småningom så jag kan visa er :D

Kommentarer
Postat av: Madde

Sv; Ja det är riktigt kul! jätte fin blogg och häst btw! :)

2011-08-05 @ 00:15:50
URL: http://madeleineniillssoonn.bloggplatsen.se
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Jättefina! Hoppsugen man blir =)

2011-08-05 @ 16:56:11
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback