2011-08-19 @ 23:04:00

"Idag var jag grymt bra!"

I slutet av 2010, alltså för ganska länge sedan, skrev Kristina Warg ett väldigt läsvärt inlägg. Det var förvisso kort, men det fick fram ett tydligt budskap och jag tycker mycket bättre om när folk kan fatta sig relativt kort, men ändå få fram en bra eller viktig tanke.

Att våga ta till sig beröm, att våga vara nöjd med sin egen insats - det är inte lika lätt för alla. Jag själv har ganska svårt för det, speciellt att säga det högt. Nu för tiden har jag lite lättare att tänka "med det där gjorde jag bra", däremot är jag inte ett steg närmre att faktiskt kunna säga det. Att jag åtminstone kan tänka det nu tror jag beror mycket på att jag fått hitta min ridning, min känsla och att jag vågar köra mitt eget race - oavsett vad folk säger. Jag, precis som alla andra ryttare, har mycket kvar att lära, men jag har hittat min filosofi.

Var ödmjuk, våga vara dig själv och se både dina styrkor och brister, det är då du kommer längst. Var stolt över dina framgångar och behåll känslan från när du gjort bra ifrån dig, men tappa aldrig ödmjukheten! Ta inte åt dig vad folk säger om dig, för människor som inte kan hävda sig på annat sätt än att trycka ner andra, är inte värda att lyssna på. Så enkelt är det.


Jag träffade Blezter redan när han var ett par timmar gammal, och jag spenderade många dagar med honom, lärde honom allt jag kunde för att forma honom till en så trevlig häst som möjligt. Jag är stolt över allt jag lärt honom, och tacksam över det han lärt mig. Han är beviset på att jag kunde.

Kommentarer
Postat av: EBBA

gud så fina ni är! Blezter verkar vara en toppen häst! :D



läs och kommentera gärna våran blogg!

2011-08-20 @ 09:30:04
URL: http://ebbalinn.blogg.se/
Postat av: Alexandra

SV; Nej där är ju tyvärr inte det :/

2011-08-20 @ 10:16:59
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Åh vilken fin bild :)

2011-08-27 @ 20:44:09
URL: http://lbergh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback