2011-08-23 @ 09:02:00

Medicin för själen

En av sakerna jag älskar med att ha häst är att mocka!

Huvudet rensas ordentligt och det är himla mysigt att bara stå och rensa och göra fint till hästen i lugn och ro. Rogivande helt enkelt! Nackdelen med att ha hästen ute på sommaren är att det inte blir så mycket mockning, och jag saknar det faktiskt. Dessutom är det skönt att få reda på hur hästen mår just för dagen, hur det ser ut i boxen säger mycket.

Jag läste någonstans (minns tyvärr inte var) att just mockning fungerade som en sorts terapi, och jag kan inte annat än att hålla med!


Igår mockade jag i Blezters hage och det gav lika mycket som vanligt, om inte mer. Att stå helt ensam med sina tankar i sensommarsolen är inte helt fel.

Ett tips från mig är att helst inte mocka när du är arg, om du tvunget ska göra det ändå så måste du se till att ha koll på både grepen och dina fötter så de inte möts. Det känns kan jag lova! ;)
Tidigt i våras var jag ordentligt irriterad och det hela slutade med att grepen gick igenom både stöveln och dubbla par strumpor, rakt in i foten. Haha!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Du kan få komma och mocka till mig, när du än vill ;D

2011-08-23 @ 12:22:53
URL: http://jennikristensson.blogg.se/
Postat av: Caroline

Måste du mocka hagen också? caroline

2011-08-24 @ 10:53:28
Postat av: FRIDA ELMLUND - en hästmänniskas vardag

SVAR TILL CAROLINE



Nej, det är mitt eget val. Jag väljer att hålla ordning i min hage så min häst kan hålla sig frisk.

2011-08-26 @ 14:24:09
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback