2011-08-13 @ 15:10:45

Resultatet från Perstorp

Så ja, nu ska jag ta och skriva ner hur det gick idag!

Där var några extra efteranmälningar så vi hade god tid på oss att rida fram, vilket var jätteskönt. På framridning/framhoppning var han pigg och framåt men samtidigt väldigt tveksam i kaoset som rådde. Där fanns inga avspärrningar mellan framridningen och framridningen och det gjorde att folk red hur som helst. Jag förstår inte riktigt varför de gjort så, Perstorp har varit bra med säkerhetstänket och organisation tidigare men detta var livsfarligt. Blezter som tycker det är lite obehagligt med möten ibland tyckte inte alls om det, och även om han skötte sig, så kände jag att han verkligen inte trivdes. När vi började hoppa var han också lite tveksam, förmodligen berodde även det på kaoset.

Inne på banan var där knökfullt med infångare, björkar, plank och massvis med skarpa färger så han hade en del att titta på. När vi väl kommit igång i (rätt) galopp hoppade han superfint och jag tänkte rätt, jag föll inte in i gamla ovanor. Vi fick ett ner på trean där han reagerade på de låga infångarna med flammor, trots att jag varit framme tidigare och kollat på de med honom. Nästa rivning kom på hinder nummer fem där vi kom lite fel och inte lyckades reda ut det. Resten av banan flöt på bra, fram till sista hindret som var det enda jag inte hunnit fram och titta på. Där travhoppade vi haha! Så vi slutade på 8 fel, och jag känner mig nöjd!



Jag tycker att det var bra att banan innehöll så pass mycket svårigheter, det är det som ger rutin! Maria Alfredsson var det som byggde banan (hon brukar bygga på GHS) och hon brukar vara duktig på att slänga in lite läskiga och knepiga saker. Banan var ganska maxad tyckte jag och en del av oxrarna låg på runt 1 m och det känns bra att han redde ut de utan problem! :D

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Tycker det ser kanon ut! Han ser mer och mer stabil ut för varje gång. Han ser ut att vara väldigt rolig att rida :D

2011-08-13 @ 22:24:33
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Louice Råå

Såg riktigt bra ut! :)

2011-08-14 @ 03:07:45
URL: http://othello.blogg.se/
Postat av: Anonym

han går jätte stabilt med en bra galopp !!! men ser på filmen som du kom på flammorna för snävt ??

2011-08-14 @ 16:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback