2011-08-12 @ 11:35:59

Sen kväll

Blezter betedde sig väldigt konstigt igår när jag släppte ut honom. I vanliga fall ställer han sig direkt och äter eller rullar sig men igår gick han ut och la sig utan att bry sig om lite hö som jag slängt ut till honom.
Jag åkte dit en stund senare för att kolla så han inte fortfarande låg ner och det gjorde han som tur var inte, däremot ville han fortfarande inte äta. Eftersom han varit inne ett par timmar tidigare på dagen och ätit hö/halm hoppades jag att han bara var full i magen helt enkelt. Jag åkte dit en sista gång runt midnatt och han ville fortfarande inte äta, så då åkte han in i stallet. Jag kollade igenom honom från topp till tå efter sår/svullnader, tog tempen, lyssnade på magen, kollade munnen osv men hittade verkligen ingenting. Han ville fortfarande inte äta, men var i övrigt helt normal.
Jag släppte ut honom igen och han gick direkt bort och började äta av höet. Haha jäkla häst ^^,

Det blev till att ge mig upp kl 6 i morse för att kolla till honom en gång till och han var precis som vanligt igen!


Kommentarer
Postat av: isabell premfors

de e sjukt hur oroliga vi kan bli över dessa små djur :D

2011-08-12 @ 15:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback