2011-08-13 @ 21:41:00

Svar på frågestunden del 1

Nu har jag svarat på alla era frågor, jättekul att där trillade in en del! Inlägget blev lite för långt så jag delar upp svaren i två delar :)

Hur många läsare har du varje dag? :D

- Det varierar lite men mellan 100 och 140 :)

Hur många hästar provred du innan du köpte Blezter?
- Inga ^^,

Vad har du för mål med honom i år?
- Utvecklas! Sätta stadiga rundor i hoppningen, ha en relativt bärig och bra form i alla gångarter som leder till en bra procent för hans ålder/utbildningsnivå dressyren.

Vilket är ditt favoritmärke? :D
- Just nu är jag väldigt svag för Anna Scarpati men JW, Spooks, Pikeur och HV Polo kan klämma fram en del snygga saker också!

Hur många hästar har du haft? :D
- Blezter är min första egna häst, så en :)

Har du skadat dig när du hållt på med hästar och är det svårt att rida in en häst? :)
-Jag har slagit mig ganska många gånger men aldrig blivit riktigt allvarligt skadad som tur är. Jag har bla ett ärr på magen som blev till när jag blev attackerad av en ponny. Tror jag var runt 12 år då!
- Jag kan inte säga generellt att det är si eller så att rida in en häst då det beror mycket både på dig som ryttare och vilken förmåga du har att läsa av hästen men även hur välhanterad, självsäker och lättlärd hästen är.

Har du ridit in din häst helt själv?
- Japp :)

Vad är ditt långsiktiga mål med din ridning? :)
- Om du menar hur högt jag vill tävla har jag inget direkt mål i den frågan just nu utan det kommer när jag vet hur högt jag har möjlighet att ta mig med Blezter. Att tävla i världseliten skulle absolut vara roligt, men det är ingenting jag verkligen brinner för. Annars vill jag utveckla känslan och kommunikationen, lära mig mer och stadigt komma uppåt i klasserna - så länge vi har roligt!

Varför tävlar du inte den bruna hästen längre, de gick ju bra för er?
- Jag hade planer på att flytta så småningom och en annan vill ha honom, så det föll sig ganska naturligt. Haha, resultaten varierade men visst hade vi våra stunder!

Hur lång är du och hur hög är Blezter? :)
- Jag är 177 cm och Blezter är ungefär 166 cm skulle jag tro :)


Har du blivit sparkad någongång av blezter?
- Jag har aldrig blivit träffad men vi hade en dust för 2 (?) år sedan där han faktiskt försökte.

Hur gammal är Blezter?
- Han är 4 år! :)



Nästa del kommer imorgon!

Kommentarer
Postat av: Jennie

SV: haha, du vet var jag finns ;) 750kr för ett pannband känns lite dyrt ;) iaf när det är ett sånt pannband.

2011-08-13 @ 22:29:34
URL: http://jennikristensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback