2011-12-24 @ 14:47:45

Ändringar i TR

Jag tror att de flesta har hört talas om de nya reglerna ang loggor vid det här laget, om inte så är det detta som gäller from 1 januari 2012:

2.1 Kläder och utrustning

3 cm² (1 cm hög och 3 cm bred) för kläder och utrustning med undantag för selar under körning.

2.2 Fordon

50 cm² (5 cm hög och högst 10 cm bred) på varje sida av fordon under dressyrmomentet i körning och i precisionsmomentet.

2.3 Remmar i körning

Storleken av remmen som identifierar tillverkaren, får inte vara längre än tio centimeter (10 cm), och får visas endast en gång på varje sele under körning.

3 Övrigt

3.1. Arrangörer får visa namn eller logga på tävlingssponsor på tävlingsfunktionärer på tävlingsområdet och på de tävlandes startnummerlappars fram och baksida under uthållighetsprovet i fälttävlan och distans. Storleken på namn och/eller logga på de tävlandes nummerlappar får inte överskrida 100 cm².

3.2. På fritidskläder/överdragskläder är det tillåtet med reklam.

3.3 All reklam på hästtäcken inne på tävlingsbanan är förbjudet på alla tävlingar

inom eller utom Sverige. Undantaget är överlämnande av sponsortäcke vid prisutdelning.

 

Om ni, precis som jag, tycker att detta är helt absurt råder jag er att gå med i DENNA Facebook-gruppen. FB har gjort underverk tidigare, och jag tvivlar inte på att det kan lyckas ännu en gång!

 

Jag vill knappt tänka på hur mycket av min utrustning som skulle behövas bytas ut om reglern går igenom. På rak arm kan jag säga att min stövlar, min hjälm och min dressyrsadel aldrig mer hade kunnat befinna sig på en tävlingsplats...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback