2011-12-29 @ 18:00:12

Mom 151:2 läggs på is!

"Svenska Ridsportförbundet har beslutat om en tillfällig frysning av Mom 151:2, Identifiering av ickesponsortillverkare. Under våren 2012 görs ett arbete för att komma fram till vad som ska gälla för tillverkarmärkning på utrustning på ekipage på svenska tävlingsbanor från och med år 2014. Arbetet ska vara klart och kommer att ligga som underlag för beslut på förbundsstyrelsens möte 15-16 juni 2012."

- Textkälla/ Läs mer här

Jag tycker det låter som en bra idé att göra en ordentlig "utredning" angående den nya/förtydligade regeln om loggorna. Att den dessutom tidigast kommer att träda i kraft 2014 tycker jag är superbra. Det ger både tillverkarna och oss ryttare en möjlighet att skaffa fram ny utrustning inom en rimlig tidsperiod.

För mig låg problemet inte så mycket i att loggorna skulle förminskas, utan på vilket sätt SvRF gick ut med informationen - och när. Att komma med en så stor förändring en vecka innan den börjar gälla känns inte rimligt. Jag vet att det tidigare har funnits regler ang storleken på loggor, men måtten har varit större och straffen lindrigare.
Hur som helst, bra beslut SvRF!

Kommentarer
Postat av: Malou Kastman

sv: kl 19:00-20:00 tror jag :p

2011-12-29 @ 18:56:17
URL: http://maloukastman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback