2011-02-21 @ 16:00:00

Pessoa ventilationsskydd

Jag vet att dessa skydden inte direkt är nya, jag skrev till och med om dem för 1-1.5 år sedan (på förra bloggen).

Hur som helst förstår jag inte riktigt poängen med dem. Anledningen till att de är "öppna" är ganska uppenbar - att de ska andas. Men hur lyckat är det egentligen att sätta en hålig plast/gummibit på hästens ben, där det kan komma in massvis med grus och annat som kan ge stora skav på hästen? Eftersom inte gummi andas utav sig själv kommer hästen bli svettig på de bitarna benskyddet sitter åt och kommer det då in grus kan de blir riktigt otäcka sår.
Sammanfattningsvis tycker jag de verkar göra mer skada än nytta, vare sig man använder de under ridning eller i hagen. Dessutom är de hiskeligt fula haha!

Har ni någon erfarenhet av dessa får ni gärna dela med er!




Kommentarer
Postat av: Jennifer

sv: ja förstår det :o vad skulle hon ha dom till? ridklubben/ridskolan eller skulle hon sälja dom?

2011-02-21 @ 16:24:28
URL: http://jenniferalindahl.blogg.se/
Postat av: josephine - junior med satsning mot sin dröm

Hmmm haft samma tanke faktiskt! Någon häst som svettes väldigt mycket om benen !? Eller terränig skydd kankse . ett par teorier haha ;D

2011-02-22 @ 10:34:03
URL: http://josephinetjernlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback