2011-07-18 @ 14:40:56

Dressyrsugen!

Jag är så fruktansvärt sugen på att börja tävla och träna dressyr!

Sista hopptävlingen (eller sista är det inte) är inplanerad i augusti, sen ska han få ta det lite lugnt med hoppningen och vi ska lägga mer krut på dressyren. Jag rider dressyr nu också men mer åt markarbeteshållet, i augusti är det mer "tävlingsdressyr" som vi ska satsa på!

Tanken är att vi ska åka iväg och prova ut en dressyrsadel till honom i september, jag hade gärna gjort det nu på direkten men jag tror det är bättre att vänta lite så han hinner utvecklas lite mer i ryggen. Han är trots allt unghäst och förändras ständigt, dessutom klarar jag mig med hoppsadeln så länge. Men jag måste säga att jag längtar efter dressyrsadeln för det gör en enorm skillnad för sitsen och ryttarens inverkan!


Kommentarer
Postat av: fo

Super fin blogg & söt häst!

Kolla gärna in i min blogg, från vardags blogg går jag nu över till iprincip enbart hästar. Där ni kan följa min unghästs utveckling och min. I fram och motgångar. Vi kan ju även följa varann bloglovin elr länka varandra? :)



Kramar från fo

2011-07-18 @ 15:27:46
URL: http://feliciaorrstenius.blogg.se/
Postat av: Therese Jensen

sv; Ja jag har aboslut inget negativt. och måste jag hitta något så är det att träningarna är enformiga men det är för att han tycker det ska sitta klockrent innan man går vidare :).



Måste också tipsa, inte säkert att det blir så med din häst. Men vi la mycket tid på dressyren med sally för att vi anser att det är grunden men nu i efterhand så skulle man inte gjort det. Hon blev iaf väldigt seg av det, och tycker nu det är väldigt tråkigt med dressyr. Inte säkert det är så med alla, har ingen aning ;p :D

2011-07-18 @ 15:33:36
URL: http://livetenligttherese.webblogg.se/
Postat av: Caroline Ellinor Melin

SV: Japp så är det, fram till årsskiftet iaf, sen får vi se om jag byter till Åsbo pk ;D Såg att du fortfarande står under Åstorps x)

2011-07-19 @ 15:46:54
URL: http://carolineellinormelin.blogg.se/
Postat av: gabsan

frida älskling, uppdateringen idag har varit mindre bra från din sida vilket resulterat i tråkig läsning för mig idag :/ ;D<3

2011-07-19 @ 21:15:15
Postat av: Sara Carlsson

sv: tack :)



Den köpte jag på Cheval i vintras ^^

2011-07-19 @ 22:53:35
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback