2011-07-07 @ 22:40:49

Lilla aphästen (som jag älskar)

Idag hade jag och Blezter ingen vidare bra dag.
Jag skulle göra samma övning som jag gjorde med Pikachu tidigare idag, alltså två bommar med 18 meters mellanrum och en på diagonalen som bildade en båge till bom nr 1. Förstår ni?
Hur som helst så är han inte så stark i galoppen ännu så jag måste verkligen lägga ner jobb på det nu. När det var mellangalopp mellan bommarna var det inget problem men när jag bad honom att samla sig en aning drog han upp huvudet och pinnade på för att visa att han inte alls ville eller orkade. All hans arbetsmoral dog ut. Visst om han inte orkar, men när han inte ens försöker - då blir jag besviken på honom. Han brukar alltid försöka ändå (åtminstone lite) men idag var han inte på humör. Usch vad jag hatar sånt :/
Vi avslutade åtminstone okej, men jag ska jobba vidare med galoppen på banan imorgon.


Fastän han inte var helt duktig idag, älskar jag honom så fruktansvärt mycket!

(När jag har ett moment i ridpasset som vållar problem, glömmer jag lätt bort allt som gick bra i ridpasset och koncentrerar mig på det negativa. Han var fin i både skritt och trav och galoppfattningarna satt bra - fokusera på det Frida!)

Kommentarer
Postat av: Louice Råå

Kan du inte lägga upp bild på din övning? Och berätta hur du red den och vad man kan göra? :) kul å få tips på övningar :D

2011-07-07 @ 23:56:16
URL: http://louiice.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback