2011-07-28 @ 10:53:00

Min utrustning - tävlingsschabrak

Nu är det dags att dela med mig av lite mer utrustning, denna gången är det tävlingsschabrak!


- Först ut är ett grönt schabrak från HorseSaver som jag tror att jag köpte på GHS 2010. Ligger bra på hästen och är snyggt, tyvärr krymper det lite om man inte är snabb med att dra i det. Kostade runt 300:- om jag inte minns helt fel.


- Mitt orangea schabrak från BR Event köpte jag på Falsterbo HS 2010 för 300:- och det användes flitigt på tävlingarna under året. Det har fått utstå många tvättar och färgen har hållit förvånandsvärt bra, även om lite försvunnit. Ligger helt okej under sadeln, dock blir det ganska svettigt och dant.


- Pessoa står som tillverkare för det tredje schabraket i turordningen och det köpte jag begagnat från en privatperson någon gång under 2010 för ynka 200:- (ink frakt!), rena kapet med andra ord! Ligger även det bra, men Blezters nuvarande sadel ligger tyvärr inte helt hundra med det pga tjockleken.


- Sjätte schabraket är ett mörkgrönt från Jacson som jag köpte under Falsterbo HS 2009. Tycker mycket om detta då det ligger bra, är stilrent och har hållit i många tvättar. Köptes på superrea för 99:- men kostar nog ett par hundralappar i vanliga fall.


- Equiline är märket och Blezter fick detta i 4-årspresent. Kostade 400:- (rea) och inhandlades HEP.


- Näst sista schabraket är ett märkeslöst som jag köpte på GHS i år. Snyggt och stilrent (liknar JW's), väldigt stort! Kostade 300:- med matchande luva.


- Sista schabraket är den absoluta favoriten! Anna Scarpati är märket och det köptes på Inn Rider under FHS 2011 för 749:- och det är det absolut bästa schabraket jag haft! Underbart snyggt, sitter som en smäck, stöter bort smuts och transporterar bort svett. Underbart!

Jag har inte använt alla dessa på tävling, men alla håller "måttet i stil" för att ha på tävling och därför tog jag med dem i inlägget :)

Kommentarer
Postat av: anna

snygga schabrak! älskar det orangea :D

2011-07-28 @ 13:48:50
URL: http://tjurigt.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Har 3 av dessa jag oxå, pessoat, jackson och BR. :-) Gillar alla men mest pessoat och jackson, vilken passform!

2011-07-28 @ 21:27:01
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback