2011-07-14 @ 02:17:00

Var går gränsen?

Många klagar nu för tiden på att framförallt Hööks kopierar de dyrare märkerna så det står härliga till, och i deras höst/vinter-katalog finns bla ett träns som är snarlikt med det från Dyon Working Colleciton.

Att de kopierar tyder på att de dyrare märkena faktiskt har så bra design som vi tror att det har, varför skulle det annars vara värt att kopiera? För de som inte har råd att köpa de där snuskigt dyra sakerna eller helt enkelt inte vill lägga de pengarna tycker jag att Hööks grejer kan vara ett bra alternativ, och på så sätt ser jag inte något fel i det hela.

Å andra sidan tycker jag att det är jättetråkigt att de inte kan komma med nya och egna idéer som tar detaljhandeln framåt. Att hämta inspiration från varandra är en sak, men att kopiera är en annan.

Anledningen till att jag skriver om det här är för att jag fick önskemål från en läsare att göra det. Egentligen bryr jag inte mig så mycket om folk går och köper "äkta vara" eller om de köper de lite billigare kopiorna, för det upp till var och en :)



Har ni några tankar eller åsikter får ni gärna dela med er!

Kommentarer
Postat av: caroline

Jag tycker det är bra med billigare saker men det är synd när det inte håller. Caroline

2011-07-14 @ 08:21:15
Postat av: Amanda

Håller med dig :)

Känns ganska onödigt att köpa ett träns för 1500( eller vad det nu kostar..)

Dessutom tycker jag att Hööks nackstycke är snyggare för det är inte så himla brett, vilket dyons är i verkligheten!

2011-07-14 @ 11:05:34
Postat av: alexandra

Vet du vad jag kom på, att det inte är Hööks som kopierar utan märkena som "hyr" in sig hos Hööks eller vad man ska säga. Det är ju inte Hööks eget märke det där Claridge House vad jag har fattat det som så att klanka ner på Hööks tycker jag är fel, dem säljer det folk vill köpa och tjänar på det :)

2011-07-14 @ 23:21:23
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/
Postat av: FRIDA ELMLUND - en hästmänniskas vardag

SVAR TILL ALEX:

Jag har redan svarat Alex på hennes blogg men tänkte att jag kunde säga samma sak till er som går på samma tanke (som jag också gjorde tills igår):



Clardige House är deras eget märke, såhär står det på hemsidan:



"När du väljer ett träns från Claridge House får du ett träns i bra läder till bra pris. Claridge House är vårt eget varumärke.



Vi designar och väljer tillverkare med omsorg. Våra produkter testas av erfarna ryttare innan de tas in i sortimentet." :)

2011-07-14 @ 23:33:26
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback