2011-07-04 @ 14:47:30

Vilken stjärna!

Hoppningen med Blezter idag gick så himla bra! Han hoppade bra med ryggen och lyssnade allt som oftast på mig, men han har börjat ta tag i saken ganska mycket själv. Visserligen är det bra att ha en häst som inte är rädd för att ta egna intiativ eller försöka lösa situationen men det är trots allt jag som har sista ordet :) Men han tycker verkligen att detta med hoppningen är roligt! :D

Jag satte ut infångare och slängde in sockerbitar i ena hindret vilket han inte reagerade på alls. När vi var på ÅPK tyckte han ju att det var döläskigt med infångare så tanken är att jag ska träna lite på det nu så det inte händer igen ;)

Vi avslutade med två språng på hela 90 cm och han fixade det jättebra trots att han var trött. Hade han haft lite mer energi kvar tror jag sprången hade blivit mer luftiga och snygga, nu kom han lite fel in då han inte svarade framåt riktigt som jag ville men som sagt fixade han det galant ändå och hoppade av tidigt istället för att gå i botten eller stanna. Duktig pojke det där! :D



Här är en print från språnget på 90 cm, som ni kanske ser så är han lite trött ;) Första gången han hoppade såhär "högt" dessutom, jag brukar hålla mig lite lägre men någon gång får väl bommarna komma upp lite ;)

Filmer kommer senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback