2011-06-17 @ 17:25:18

Fantastiskt ridpass!

Idag upplevde jag ett helt fantastiskt ridpass! Blezter har aldrig gått såhär bra - någonsin.

Eftersom himlen öppnade sig precis när det skulle ridas smet vi in i ridhuset som vi fick dela med 3 andra hästar, varav två som hoppade = trångt. Men Blezter skötte det galant och var väldig uppmärksam på mig. Han var väldigt mjuk och fin genom hela ridpasset, hittade formen fint och bjöd jättebra framåt.

Galoppen har tidigare varit vår svaga sida, framförallt då han varit för svag för att bära sig i den, men idag hittade han formen väldigt fint och gick kvar där även i övergångarna!
Jag fick verkligen den där underbara känslan som en bärig och lösgjord häst ger, ni vet den där otrolig befriande känslan? Fantastiskt! :'D


Det blev kanske ett lite rörigt inlägg men jag är så himla glad och var bara tvungen att dela med mig! Jag hade kunnat skriva en hel roman om känslan jag fick idag, haha!
Det blev inga bilder/filmer idag (jag har redan ringt och skällt på mamma för att hon jobbade istället för att filma oss) så bilden ovan är från vår första dag i stallet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback