2011-06-02 @ 20:01:30

Skrittat snälla hästen

Jag har nyss kommit hem efter en skrittrunda med Blezter. Jag tog hacket idag så han skulle slippa ha något i munnen, och han verkar trivas kanonbra med det :)
Ska man inte jobba över huvudtaget tycker jag egentligen inte att det finns någon anledning att sätta ett bett i munnen, när man lika bra kan vara utan. Dessutom är det bra att variera mellan bett och bettlöst, och han fungerar som tur är bra på båda. Hur som helst var han pigg och glad och verkar inte reagerat något vidare på sprutan.



Innan någon behöver fråga eller tro en massa så kan jag förklara varför jag skrittade honom fastän han var nyvaccinerad. Jag pratade med veterinären igår och frågade om det var runt 3 dagars vila som gällde för botulismen också och hon tyckte att jag bara skulle ta det lite lugnare än vanligt om jag kände att han var normal och inte reagerade negativt på vaccinet. Så jag gav mig ut och skrittade med honom :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback