2011-06-03 @ 14:42:14

Svar på fråga

caroline om Tänk annorlunda:
får du lägga ut bilder på dem som du inte känner?

SVAR: Genom att anmäla sig till tävling godkänner ryttaren att bild och namn publiceras på internet. Jag tror att många inte läser igenom TR innan de anmäler sig och därför inte är medvetna om detta, men såhär står det:

"Mom 131 Anmälan
Anmälan ska ske via Tävlingsdatabasen (TDB). Ekipage får endast anmäla till en
tävling per tävlingsdag.
Licensnummer ska anges vid anmälan till tävling. Anmälan ska vara fullständig.
Ofullständig anmälan får betraktas som ogiltig av arrangören. Anmälan till tävling
innebär att ryttaren tillåter publicering av namn och bild på Internet.
"

ja, jag får lägga ut bilder på de som jag inte känner. Dessutom har jag aldrig fått ett klagomål på att jag lagt ut någon bild, utan folk har bara varit väldigt glada, trevliga och tacksamma för att jag fotat dem :)


Här är en bild på Filippa Carlsson och den glada ponnyn som vann gårdagens LD+5 :)

Kommentarer
Postat av: caroline

men det är väl bara av tävlingsarengören ?det står ju så precis som det låter så. för det står ju inte att det är tillåtet att andra att sätta ut bilder. jag själv tävlar aldrig

2011-06-03 @ 16:16:56
Postat av: FRIDA ELMLUND - en hästmänniskas vardag

SVAR TILL CAROLINE

Det gäller inte bara tävlingsarrangörer, då hade det specifikt stått det (TR's formuleringar är alltid väldigt tydliga). Jag har kollat upp med andra fotografer också, och de säger samma sak.

2011-06-03 @ 16:28:34
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/
Postat av: Maria Johansson

sv: Förstår det!! Det är kul att tävla =)

2011-06-03 @ 18:45:04
URL: http://dressyrsnack.wordpress.com/
Postat av: Filippa

Tack för länken :)

2011-06-03 @ 20:54:37
URL: http://www.filippacarlsson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback