2011-06-25 @ 23:01:49

Tar igen uppdateringen

Försöker ta igen lite av uppdateringen som jag ligger back med sedan igår!

Igår hade jag och Blezter en fruktansvärt dålig dag, som resulterade i bla en lös häst och ett riktigt kasst ridpass. Usch ja, ingen bra dag.

Jag tror han är på väg att byta någon tand då han är väldigt "kli-ig" i tänderna och gärna vill bita på grimskaften när han står uppställd. Det gör han aldrig annars så jag tror det är någon sånt. Hur som helst så sa jag till honom tusen gånger men ett par sekunder senare började han igen och jag började bli ordentligt irriterad på det. När jag skulle gå iväg började han igen och då röt jag till honom och viftade till med ena handen mot honom och han slänger sig bakåt, grimskaften tar i och han rycker så de går isönder. Han backar ut genom dörren och nuddar till en stege som står vid sidan och drar ner mot gräsbanan. Efter sådär 2 sek är han inte det minsta rädd längre utan tycker bara att livet är så ballt och att han är så snygg -.- Såklart var det inga problem att fånga honom, men det var så jäkla onödigt.

Ridpasset var ingen höjdare det heller. Han har blivit så himla pigg nu när han har fått upp styrka och kondition (och smalnat!) och då går han på lite väl mycket och blir spänd och överenergisk. Ny tag som gäller imorgon!


Kommentarer
Postat av: alex - xelaaa.blogg.se

Sv. Åhhh, kul! :D Hahaa, nääe och då tar han ändå inte riktigt för sig i varken galoppen eller sprången nu när han inte är helt van på gräs än ;)

2011-06-25 @ 23:24:24
URL: http://xelaaa.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Härlig header! :)



Så trist att han biter så i grimskaftet, men var glad för att han inte skrapar med hovarna!

Det gör min sköthäst, och när man säger åt honom så slutar han, men gör samma sak några sekunder senare -.-

Det har till och med blivit ett stort vitt märke i stengolvet nu "/



Lycka till imorgon, och se till att ta nya tag ;)

2011-06-26 @ 01:06:44
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback