2011-06-20 @ 22:07:52

Blezter är kung!

Blezter skötte sig exemplariskt från stunden jag lastade honom där hemma, tills han lastades ut på samma ställe igen. Vilken stjärna jag har!

Framridningen och framhoppningen gick jättebra! Han var väldigt lyhörd, mjuk och bjudningen satt precis där den skulle och jag kunde inte varit mer stolt över honom. När vi kom in på banan var han ganomtrött av alla nya intryck och det supertunga underlaget men jag förstår honom. Något jag märkt av när jag hoppat här hemma är att han tittar på saker sidanom hinderna och kan slänga sig lite för det, och så blev det även idag. Infångarna var döläskiga!
Jag la volter för att vara juste mot honom, även om han hade kunnat hoppa så ville jag få en bra start på banan och inte några stillastående och spända språng. Jag la en volt efter sexan då han drog åt höger och jag kände att vi skulle komma väldigt illa på hindert om jag fortsatt :)

Jag är jättenöjd med honom idag, han skötte det så himla bra! Det jag ska träna på tills nästa gång är att ha en massa läskiga saker brevid hinderna så han vänjer sig det, och såklart styrka :)

Som ni ser på filmen är han trött men ändå väldigt intresserad av allting omkring, lite osäker på de hinderna med infångare men det gick vägen ändå :D


Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Han är supersöt! Ser ut att ha otroligt härliga gångarter :D

2011-06-20 @ 23:07:17
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Caroline Ellinor Melin

Niclas hann inte med att få några bilder på er:( Men jag tycker ni var jätteduktiga! Ett tips till dej är att du kan rida fram å låta han kolla på hinderna medan du väntar på att det ska bli din tur. det har jag gjort med Kitty på våra första tävlingar.



Såg ut som du glömde 7:an pecis som jag x)

2011-06-21 @ 10:17:07
URL: http://carolineellinormelin.blogg.se/
Postat av: Alexandra

han satte ju alla avstånd iaf? hihi duktig häst <3

2011-06-21 @ 11:57:18
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback